Älg till middag?

Ojoj nu har vi mat för ett bra tag framöver! Jag o pappa har nämligen fixat älgkött idag, han stycka o jag paketera/märkte. Filé, rostbiff, stek, lårtunga (användningsområde?), skav, köttfärs, ja allt möjligt blev de. De är tur man har tre i familjen som jagar. Får skaffa mig en kaar som jagar jag å om jag ska få nå kött senare i livet :P Annars får jag väl själv bege mig ut i skogen då, jag har ju faktiskt tagit jägarexamen!  Eller så ber jag pappa snällt då :)

Fick en rolig kommentar av en farbror som var på besök, då jag släpa in lådorna med köttet från bilen (dom vägde en hel del)..

- Ho va rå starschk å! 
  :)

Kommentarer
Postat av: karin

men din starka bitch!



om du skaffar en jägare, och så har jag en fiskare, så kan vi få både fisk och kött på våra framtida middagar ihop!;D

2008-12-04 @ 12:06:07
URL: http://karincollin.blogg.se/
Postat av: jennifer

ja de blir perfekt!! ;) hela kostcirkeln^^

2008-12-06 @ 14:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0