jag har knäck i lurarna, tyvärr

Igår var en mysig kväll med julbord, glögg o trevligt sällskap! Jag sov på skönaste soffan hitills tror jag. Var så härligt att vakna o se stora vita snöflingor dala ner, lyckoruset sprider sig liksom i kroppen. 

Jag hör inte så bra märker jag. Jag får ofta be folk upprepa de dom säger, men då jag tycker det blir pinsamt att säga -va? tredje gången på raken flinar man o nickar o försöker försvinna ur konversationen. Men detta är ju ingen vidare bra teknik, för dels deltar jag ju inte i konversationen även om jag vill, dels så måste ju folk undra om jag är riktigt riktig.. kan ju bli pinsamma situationer när man kanske flinar o nickar på alla slags påståenden eller frågor. Jag har väl inte direkt fel på hörseln men när de är många andra ljud runtomkring blir de svårt. Som på dans tex , folk måste tänka att jag är otroligt osocial, men jag bara väljer att inte inleda konversationer då jag ändå inte kommer kunna "genomföra" dem.     

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Varför känner jag igen det där? Alltså det med att man säger "va" tre gånger i rad och folk börjar titta snett på en. ;P Speciellt till danser och speciellt om de har en speciell dialekt som gör att man fattar nada! :P

Hur är det med dig? Jobbar du på för fullt? Som jag sa tidigare så är du mycket välkommen hit ner i januari, eller i februari om du vill det. :)

Saknar dig!

Puss puss

2008-12-08 @ 22:50:56
URL: http://gladiol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0