1949/1989

Ibland önskar jag att jag var född 1949 istället för 1989. För jag skulle då fått vara med om en enorm utveckling men vara äldre och inte så ung när de går åt pipsvängen. Jag vill hinna leva mitt liv. Jag blir så otroligt rädd ibland, när man får information från olika håll. Idag var det en text om en rapport som görs vartannat år om hur mycket vi använder/påverkar jordens resurser per person, vilka länder som är värst osv. Om vi lever på som idag behöver vi två jordklot år 2030. Sånt här gör mig rädd. Tänk om de verkligen blir så! Jag har sett mycket information, miljöinriktning som jag gick o på allvar känns det som att jag inte kommer hinna leva mitt liv. För människan är så dum att vi förgör oss själva. Eller är vi så smarta att vi kommer kunna rädda oss? Är jorden verkligen i fara, eller kommer den anpassa sig o allt fortsätter som vanligt? Eller kommer allt som man förutspår hända men egentligen har det inget att göra med oss och vi kan inget göra åt det?  Dessa tankar kan hålla på i evigheter och  man blir inte vidare värst glad av dem. Ibland när tankarna rusar vill jag bara slappna av och bara vara. leva livet. vara ung. Men tänk om jag kan göra något? vad isf?

Men jag är ganska bra på att leva på som vanligt också..fast många tankar är de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0