Tänk tanken

Tänk, finns det något roligare än att tänka? Vissa tankar bara ploppar upp svischar förbi o glöms. Vissa kommer om o om igen. Några handlar om dig, några om mig, några om nån annan, några om någonting. Ibland blandas alla ihop till en enda röra. Ibland kan man inte tänka klart. Ibland känner man sig oerhört smart. 

Det kanske inte alltid blir vad du gör det till om du tänk något annat. För man gör väl inte alltid som man tänkt. Eller tänker som man gör, om man inte tänker innan man gör.

Tanken har oerhörd kraft, oftast underskattas den. Kan man tänka sig sjuk kan man väl tänka sig frisk.

Som med de mesta är de roligare att tänka ihop, finns de fler än jag som tänker på tankar?


Kommentarer
Postat av: karin

jag tänker, jag tänker, jag TÄNKER!

och ja, jag är helt övertygad om att man kan tänka sig frisk i vissa lägen!

tanken är absolut underskattad.

läs psykiatri, läs om hur man kan lura sin egen hjärna!

otroligt intressant.

2008-11-19 @ 12:11:51
URL: http://karincollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0