svengelskan is här

Det kom jag att tänka på idag. Att jag och många andra blandar vårt svenska språk med engelska. Dagligen. Jag själv gör de omedvetet, de bara kommer liksom, ett engelskt ord här o ett där. But why? Är det för att vissa ord ger mer effekt eller uttrycker sig självt bättre om de är på engelska? I don't now. Det känns ju iaf som en hyffsad förklaring. Lika som att man säger jävlar ibland när man blir arg. 





Ikväll blir de träning med Karin, Body jam! Ska bli spännande att prova det! Det är tydligen en träning i form av dans med mycket höfter och rumpa^^  Kan bli en riktig hit då jag älskar dans i alla möjliga former. 
Sen blir de bio, alternativt filmkväll med dansbrudarna! hä ska bli myys.  



Nu måste jag sluta skriva för min vänstra hand har fått allvarliga problem, speciellt lillfingret, det rycker upp o ner, skakar så jag kan knappt skriva. Kan inte alls kontrollera det! :S hoppas de går över om ett tag. Kanske kan de ha ngt med att jag just staplat ved..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0