19:e september

Dagen började med juice o glöhopper, mumma =) Efter frukosten hade jag mysstund med Aksel, en 28 kilos liten knähund :P han har ingen insikt om sin egen storlek ..så om man själv lägger sig på golvet kommer han o lägger sig pladask, rakt på min mage  =) man kan inte annat än o tycka om honom! Han är så gosig att krama på o tittar på en med stora ögon o flinar stort. Att man sedan får stå med en sån där "klisterrulle" o ta bort hår som nu täcker hela mig spelar ingen roll för han ger så mycket glädje. <3

Sen bar de av på cykel till pärlandet. Jag, pappa o grannen Bergsman tog upp varenda liten pära. Till en början var det rätt tråkigt, fanns inte så många o dom bara gömde sig i jorden.. Men sen hojtar pappa från traktorn - Kolla sorken! Stampa på den Jennifer! Jag ser en feting till sork spurta över landet några meter bort men jag tänker då rakt inte stampa på den så -nejje! Men Bergsman får nu även han syn på den o han tar upp en sten, galloperar över landet o kastar, missar. Tar åter upp jakten skrikandes - Är de du som stöle pärerna va?! Tyvärr var sorken inte snabb nog o fick sluta sina dagar under Bergsmans stövel.. Stackarn.

Efter denna natt (sov typ ingenting) o pärplockning så är hela kroppen i uruselt skick, speciellt axlarna dock, ont ont. Jag behöver verkligen en massage. En helkroppsmassage. Nån som har en stund över? ;P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0