fan.

Är de okej om jag går sönder nu? bara lite.
Jag vet att allt kommer bli bra. Men jag vill veta hur vägen dit ska bli!
Kan jag påverka den? självklart. Fast ändå inte kanske?

Det kommer bli förändring nu. På flera vis. Framtiden kommer. Blir nutid. NU. Jag försöker desperat trycka på PAUS. Behöver luft. Behöver en trillion timmar att tänka på. De går för fort. De går för långsamt.

Vad ska jag göra? I vilken ordning? måsten, borden, prioritering.

En liten detalj håller mig kvar. En liten detalj ger mig tusen fler tankar. En liten detalj gör att jag snubblar på mina egna fötter istället för att kliva in i framtiden med stormsteg. En liten detalj stjäl energi som kunde läggas på annat. En liten detalj. Som egentligen är en enorm detalj. Fast då heter de väl inte detalj. nä. De är en enorm grej. Stor som hela världen.

Varför ska de vara så viktigt?

Varför blir allt annat som små smulor i jämförelse? De är liksom de mesta. It's it.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Var det du som skrev till mig häromdagen inne på min blogg??



Tråkigt isåfall att du inte kommer upp. :( Men inget att göra ju. Ska du gå i skolan så ska du ju. Jag är sjuk.. riktigt sjuk.. så jag försöker bli frisk tills jag ska dit upp... hehe.. Håll tummarna! :)



Puss!

2009-09-08 @ 18:00:30
URL: http://gladiol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0