hm

Tänk hur jag beter mig ibland, när jag tänker efter. Vad jag gjorde och varför. Ganska ofta blir "eftertanken" - men jisses! haha vad löjligt. Ibland borde jag nog inte tänka efter så mycket på det jag gjort, för gjort är ju faktiskt gjort. Men jag tänker nästan alltid på vad jag gjort. Jag tänker även mycket innan jag gör något. Oftast :P

Ibland tror jag att jag tänker för mycket och gör för lite.

Ibland skenar ju fantasin och tankarna iväg om möjliga händelser i framtiden, från en liten händelse lr liknande. Det var svårt att förklara det här. hm.

Men om jag skulle Till Exempel
köpa en lott, eller bara vid tanken då man överväger att köpa en lott, kan tankarna fara iväg till; tänk om jag skulle vinna en miljon! Då skulle jag kunna gör allt möjligt! Köpa ett hus, resa vart jag ville, spara till mina barn (som vid tanken inte ens finns ju), jag skulle unna mig flera saker än vad jag gör nu..Men tänk om jag skulle bli pengaströare! en värsta slösa som tappade fötterna från jorden, blev av med alla vänner pga mitt nu dåliga uppförande. Sen skulle de visa sig att min man aldrig älskat mig utan bara ville ha mina pengar, de blir skilsmässa, bråk, jag blir pank, måste sälja mitt fina hus. Och mina pengabortskämmda barn blir helt villrådiga hur livet nu ska bli.

Alla dessa tankar kan uppkomma, från tanken att eventuellt köpa en lott när jag står i kön på Ica.




Att jag ens började tänka på detta (hur jag ofta tänker "mils lång" fram..) var pga något som skedde igår, en LITEN ev. helt betydelselös händelse som fick mina tankar att än en gång skena iväg. En lååång väg.

Kanske ingen förstår vad jag skrivit, mitt "fina" exempel till trots. Men bli inte ledsen, jag skulle nog inte heller förstå om jag läste igenom det :P haha.

Kommentarer
Postat av: Tess

hej fångade en helikopter på bild igår med ambulans å poliser överallt vad tror du hänt?

2009-02-26 @ 14:10:38
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: karin

du! jag tror jag fattar!

hähä



PUSS!

åker du till fjälls?



PUSS igen!

2009-02-26 @ 19:55:57
URL: http://karincollin.blogg.se/
Postat av: Tess

hehe... blev lite tokigt :)

men men kul att du hittade till mej iafall å hoppas att du kommer tillbaka



kram

2009-02-26 @ 22:16:33
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0