Plugga vidare

Igår kom en katalog från Luleå tekniska universitet till mig. Blev alltså ännu mer påmind om att de inte alls är långt kvar tills man ska ha sökt utbildningar som börjar till hösten. För jag vill börja plugga till hösten! När jag satt o tittade i katalogen blev jag bara mer sugen, tänk att få lära sig massa spännande saker igen. Jag hittade en utbildning som jag tyckte verkade intressant, Hälsovägledning heter den. Skulle säkert vara mycket intressant. Men så tänker man vidare, vad skulle jag då jobba med sen? Dessutom i den rådande sämre ekonomin förväntas det bli mindre arbetstillfällen inom detta område, även fast det ligger i tiden. Folk kommer inte ha råd. Onödigt att gå en utbilding som inte kan leda till jobb, eller det kan den ju men det verkar ju inte ljust alltså :S sen var det i Luleå oxå, där har jag inte ens tänkt tanken att man kan plugga. Jag känner mig rätt sugen på Umeå. Kikade in på deras hemsida o ramlade över sjukgymnastutbildningen, den har jag tittat på förr men avfärdat. Men nu helt plötsligt känndes det som att -ja varför inte? Det skulle kanske vara intressant. Där ser framtiden ljusare ut oxå. Men det är ju så svårt! O jag ändrar mig hela tiden om vad som känns intressant. Ena dagen kul verkar andra dagen trist..

Är detta ett enormt viktigt beslut? Ja det känns så ja. Detta val bygger min framtid på. Men man kan ju ångra sig!  Fast helst inte :P 

Det är  iaf  ca 2 månader kvar att tänka på. TÄNK TÄNK TÄNK!
Tyck till o hjälp mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0