Dummer

Jag köpte ju äntligen en kalender häromdagen så jag nu kan hålla ordning på saker o ting. Det är skönt att ha ngt att planera i när man har ett minne som en guldfisk, en kalender tar bort onödig stress över dåligt minne. Kalendern visade sig innehålla en hel rad olika intressanta saker, tex första hjälpen-hjälp, allemansrättslagen, tidszoner o kartor. Jag blev fast o började kolla på kartorna. Jag har ju inte haft geografi sen sjätte klass så de behövdes en påläsning, inte för att jag vet om det var ngt som fastnade direkt :P Jag känner mig så dum nu när jag inte går i skolan, läser o lär mig något nytt varje dag. Som att all kunskap pyst iväg o jag har noll hjärna kvar. All kunskap har inte försvunnit, det vet jag ju, men känslan av att vara dum är fortfarande överhängande stor. Därför kan jag nuförtiden sjunka in totalt i vissa saker, som tex  kartor i detta fallet, o bara titta, försöka lära o förstå. Kunskapshunger kallar jag det. Tankarna flödar om shit vad stor världen är, undrar hur de ser ut i Brasilien? Ja allt möjligt. Shit vad världen är stor tänkte jag men egentligen är den en pyttepytteliten del av något som är oändligt stort. Ojojoj.   

Kommentarer
Postat av: Jag!

En present från Mig till Dig!

www.vetgirig.nu

där kan du lära dig mer änn i skolan

;-)

2009-01-16 @ 14:41:18
Postat av: Jennifer

ooh tack :)

2009-01-16 @ 16:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0