stjärnor!

Vilket bra väder det har varit nu under jul o nyår! Helt perfekt för stjärnklara kvällar o nätter. Jag står o tittar så fort jag är ute. Det är så vackert, spännande, intressant o mysteriskt. Astronimikursen väckte mitt intresse enormt mycket mer, även om jag glömt mycket redan :P men de är ju så med mycket man läste i skolan..fakta som man tryckte in till proven. (Fast det finns kvar långt inne och kommer snabbt tillbaka om man läser det igen.) Men intresset brinner starkt o jag vill bara veta mera! Just nu dras blicken till Venus, tror jag det är, inte säker. Den är ju enorm! Jag ska pröva titta genom en kikare nån dag..helst skulle jag vilja haft ett teleskop. Synd att de ska vara så dyra bara. Kanske får jag ett nån gång i livet. Man kan ju alltid drömma.


"Universum är oändligt stort"
Man försöker förstå det, men de går ju inte föreställa sig. En fortsättning i alla riktningar överallt. Aldrig ett slut.
 
Det kommer aldrig bli ett slut på alla mina funderingar heller!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Den första helgen är det den 7-8?? Alltså för oss spelar det ingen roll när du kommer. Jag tror att Rasmus har lov då 7-8 och jag är antingen arbetslös eller så har jag fått nytt jobb, men skulle inte tro att jag får jobba helg första veckan.

Det bästa är nog om du åker onsdag eller torsdag kväll och åker hem kanske söndag kväll, men isåfall vill jag ju att du åker ner onsdag kväll för isåfall är du här torsdag förmmiddag. :)

Puss puss

2009-01-09 @ 19:37:16
URL: http://gladiol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0